Sponsoring officieel overhandigt!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu Sponsoring officieel overhandigt!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

Sponsoring officieel overhandigt!!

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

29 Mei 2007 | Zambia, Kasama

voorafgaand aan een geweldige overhandiging van de sponsoring zijn we als heilige boontjes zondags naar de kerk geweest waar we getuige zijn geweest van de belangrijke rol van de kerk voor Zambianen. vol overgave werd er gebeden gezongen en gedanst voor "the mighty god". we werden zelfs nog genoemd als nieuwste leden van de kerk en iedereen schudde ons hartstochtelijk de hand. na deze leuke ervaring is vandaag, na lang zoeken voor een goede besteding van het sponsorgeld, het eindelijk zover gekomen:

het geld is besteed en officieel overhandigd aan kasama district health services. het geld is (zoals al eerder gezegd) besteed aan revalidatie materialen voor gehandicapte kinderen. Balansballen, een loopbrug, revalidatiestoelen, squeezeballetjes, orthopedische rollen, matten, sta-tafel, pully's, gewichten, 2 soorten oefenkrukken, posters met oefeningen en een electronische hometrainer zijn dankzij sommige van jullie ingekocht. Vele krukken zullen in de loop van tijd nog van het geld gekocht worden omdat deze op maat van de patientjes gemaakt zullen worden. De loopbrug en de speciale blauwe revalidatiestoeltjes (zie foto's) zijn gemaakt door zambianen die zelf met een handicap leven. Hiermee hebben we de gedachtegang van Community based rehabilitation gevolgt, waarbij de gehandicapte zo goed mogelijk betrokken wordt in de gemeenschap. De overhandiging was een belevenis opzich!! Waar we dachten dat de radio geweldig was, zullen we nu zelf de huiskamers via de tv bereiken(dvd als bewijs)!! zowel radio als tv was aanwezig om de officiele overhandiging aan de burgemeester vast te leggen. Helaas had de burgemeester een afspraak met de president van Zambia (tss, wie is er nou belangrijker??) waardoor een raadslid haar verving. maar ach dat mag de pret niet drukken!!! De belangrijkste aanwezigen voor ons waren de 21 gehandicapte kinderen + hun ouders. tijdens de officiele overhandiging hebben we ook ons onderzoek overhandigd en hopen we dat we iets teweeg kunnen brengen bij de gemeenteraad van Kasama want dat er hier veel nodig is voor gehandicapte is een feit.

Alle sponsoren hartelijk dank namens alle medewerkers van kasama district health services de gehandicapte gemeenschap van kasama en natuurlijk ons!!! groeten frank en sander

• 29 Mei 2007 - 17:36

Erik:

gewonnen

• 29 Mei 2007 - 17:42

Yvette:

He frankie en sander,

Echt super dat jullie dit nu allemaal officieel hebben overhandigd. Echt gaaf dat jullie ook zoveel sponsoring hebben binnen kunnen halen en dat, dat nu allemaal ten goede komt aan de gehandicapte kinderen en hun omgeving.
    Nogmaals SUPER!!!!!!!!!!!!!!! (Y)
    Nou geniet de laatse 2 weken nog van zambia en wezien jullie snel weer.

xx yvette

• 29 Mei 2007 - 17:48

Peetoom Frans:

Hoi Sander en Frank,

Prachtig dat het geld zo goed is terecht gekomen. En ik die dvd met de officiële overhandiging wil ik graag zien. Ik heb dus gewoon een heel bekend peetekind in Zambia !!! Ben ik best wel heel trots op hoor !!

groetjes,
    Frans Marianne Tim en Rik

• 29 Mei 2007 - 17:50

Irene:

Echt GEWELDIG!! Super wat jullie voor de mensen daar gedaan hebben! ook dankzij alle sponsoren natuurlijk!
    De foto's kan ik nu nog niet zien helaas, ik ben heel benieuwd :D

Nou alles ongeveer afgerond is kunnen jullie wel naar huis komen toch? :P
    nee hoor grapje, geniet nog van de laatste 2 weekjes!! En doe voorzichtig tussen de wilde dieren volgende week :)
    Kusjes

• 29 Mei 2007 - 17:53

De foto's kan ik nu nog niet zien helaas, ik ben heel benieuwd :D

Nou alles ongeveer afgerond is kunnen jullie wel naar huis komen toch? :P
    Kusjes

• 29 Mei 2007 - 17:59

Irene:

Hoo.. ik had maar 1 keer geklikt hoor ;)
    mooie spullen!! En erg knap gemaakt die loopbrug.. ziet er heel professioneel uit!

• 29 Mei 2007 - 18:32

Marieke:

IK BEN TROTS OP JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GOED GEDAAN MANNEN!

xxx marieke

• 29 Mei 2007 - 20:49

Ben En Joke:

KANJERS zijn jullie!!!!! Wat geweldig om te zien en lezen wat jullie gepresteerd hebben. Dankzij de sponsers en jullie inzet is er nu dan toch maar een mooie fysioruimte ingericht! We hebben het al zo vaak gezegd op deze site maar tis echt waar: Wij zijn GIGA TROTS op jullie twee. En geniet van al het moois(en de douche natuurlijk)in Livingstone, jullie hebben het dik verdiend!!

Dikke zoen van pap en mam.

• 29 Mei 2007 - 20:52

Joke:

Hey Frank, je hebt je krullen weer terug:)

• 29 Mei 2007 - 23:06

Diederik:

Gefeliciteerd mannen, het ziet er geweldig uit. Echt iets om heel trots op te zijn. Plak er nog wat plezierige dagen aan vast en kom gezond weer terug.

Groeten, Diederik

• 30 Mei 2007 - 07:18

Robbert:

Hey mannen!

Echt veel spullen kunnen bemachtigen daar! Goed geregeld!
    en natuurlijk gelijk ff aan de economie gewerkt door te investeren in de locale bevolking... Helden zijn jullie ;)

Nu nog hopen op een voldoende vanuit school, anders kan je straks weer terug :D

Geniet van jullie 2 Partyweken!
    Doe ik ook

Groetjes

• 30 Mei 2007 - 08:45

Frank En Sander:

lieve luitjes we zijn nog niet klaar hoor!! volgende week pas, deze week nog knallen aan het onderzoek want die is nog NIET klaar. onderbouwen onderbouwen onderbouwen eeeeennn onderbouwen!! :( maar bedankt voor al jullie lieve reacties! GA ZO DOOR!!

• 30 Mei 2007 - 09:33

Martin En Annie:

He mannen.
    Nog een weekje kruggerpark en dan zien we jullie in Victoria Falls
    Zambia is wel duur, ze buiten de toeristen daar wel uit hebben we het idee, maar ja het is niet anders.
    Laten jullie nog wel even weten hoe jullie daar komen.
    Trouwens we zijn nog steeds een koffer kwijt, ik denk dat we die ook nooit meer gaan zien.
    Zijn van Plettenberg door een natuurgebied gereden, werkelij fantastisch, nu in Oyster Bay (Port Elisabeth) mooi strand met loslopende paarden beetje paradijs.
    We spreken of zien elkaar wel in Zimbabwe
    Groet Martin Annie

• 30 Mei 2007 - 11:33

Jorik:

Nice, eerst op de radio en dan op tv! Als jullie nog 2 weken blijven dan staat er denk ik een standbeeld van jullie in de hoofdstad en posters met SANDER&FRANK FOR PRESIDENTS!! Heel erg gaaf en vooral zo dankbaar werk met al die kinderen! Heel erg veel succes nog met de afronding van jullie resterende werk daar en veel plezier daarna!

Groeten Jorik

• 30 Mei 2007 - 15:21

Joke:

O verhip, ik dacht ook dat jullie klaar waren. Nou, veel succes met onderbouwen en onderbouwen en onderbouwen dan maar.
    Ik heb het nu druk met de boodschappen voor de Schoorl reunie,kan ik jou straks ook wat foto's laten zien:)
    Liefs van mam.

• 01 Juni 2007 - 13:24

Pim Ellen Evelien:

Ook vanuit China zijn wij trots op jullie en ik weet zeker dat de burgemeester nog acte de presence komt geven; misschien de president zelf nog wel. Die videobeelden houden we graag tegemoet, want zelf zijn wij nog noooooit op de Zambiaanse televisie geweest!!

• 01 Juni 2007 - 14:00

Joke En Ben:

En dan nu de koffers pakken(nemen jullie aub geen ongedierte souvenirs mee) voor jullie welverdiende safari!!
    Wij wensen jullie heeeeeeeeeeeel veel plezier maar kijk uit voor
    kwaaie krokkodillen
    onstuimige olifanten
    nijdige nijlpaarden
    grijnzende gorilla's :)
    En ik moet de groeten doen van oma Schoorl en zij wenst jullie ook een fantastische tijd toe in het wildpark.
    Dag Frank en Sander geniet ervan!!!!!
    Heeeeel veel liefs van pap en mam

• 02 Juni 2007 - 11:59

Hansie:

Hee Sander,

Alles lekker daar zambia? Goed bezig hoor maar donderdag was ik op een feessie in Delluf en daar kwam ik Roos tegen, die zei dat jij mooie dingen aan het doen bent in Afrika. We miste je wel op het feestje, dus als je terug bent gaan we weer lekker knallen!!!
    hoihoihoi

Hansie

• 02 Juni 2007 - 15:42

Carla En Radboud:

fantastisch wat jullie allemaal in zo'n korte tijd hebben gedaan! Sterkte met de laatste loodjes en veel plezier met het vakantietripje.
    Roos telt de dagen af!

• 04 Juni 2007 - 20:30

Elly & Paul Büller:

Geweldig hoor om te lezen en te zien wat jullie de afgelopen tijd allemaal gedaan hebben voor die kinderen. Wat de sponsering betreft daar hadden we graag wat meer over gehoord. Wij hadden jullie project ook wel willen steunen, mocht er toch nog iets van een na sponsering bestaan laat ons dit dan weten. De foto's bij jullie verhaal, verlag is goed over gekomen in ee woord super!!!!
    Geniet nu nog een paar dagen van een welverdiende vakantie en dan zien we jullie weer veilig en wel thuis.