Zambia-seeing - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu Zambia-seeing - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

Zambia-seeing

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

26 Mei 2007 | Zambia, Kasama

Goede morgen trouwe leesvrienden! Na een week van hard werken en nieuwe verassingen hebben we weer tijd gevonden om een berichtje te plaatsen. Maandag tot en met donderdag hebben we erg hard gewerkt aan het schrijven van het eindverslag en daarmee ook het verslag voor de burgemeester. Nu is hij zo goed als af en aankomende dinsdag of woensdag (in afrika weet je het pas op de dag zelf) overhandigen wij de conclusie van ons onderzoek tegelijk met de sponsormaterialen aan de burgemeester en een hele hus gehandicapte kinderen + de ouders. Dit hele verhaal hebben wij te horen gekregen tijdens de Championsleague finale, in de plaatslijke Bar. Dit was een erg gezellig en rumoerig avondje. Die woensdag middag waren we zwaar in shock langs een voor 90% dode man gelopen. Deze man lag 20 meter van ons huis vandaan :S Later scheen hij in coma te liggen door plaatselijk brouwsel! (echt bocht dus!!)
Donderdag middag zijn wij naar de plaatselijke markt gegaan om zambiaans eten te kopen. deze markt lijkt alleen niet op de markt in nederland. alles op elkaar gepropt en super smalle straatjes. Echt afrikaans als je het ons vraagt.
Gister (vrijdag) zijn we eindelijk naar Lake tanganiya gegaan. 6 uur op, 2 uur rijden (over afrikaanse wegen) en toen zagen we het meer! Het meer was erg mooi, maar niet zo speciaal dat we er uren bleven. daarom zijn we naar de dichtbij gelegen markt gegaan! Hier was het best druk en ongelooflijk hectisch!!
Omdat we na wat gegeten te hebben eigenlijk alles wel gezien hadden zijn we naar de KALAMBO falls gegaan. (deze lagen tog maar 1 uurtje rijden uit de route) Over de meest onbegaanbare wegen en langs super arme dorpjes kwamen we uiteindelijk bij de diepste waterval van Afrika. Echt SUPER vet! te mooi om alleen op een foto te zien! wij kijken nu uit naar de vitoria-falls! Terugrijdend naar Kasama kwamen we langs lake chilla. dit meer was zeker chill!! hier hebben we de dag afgesloten met een bavaria-tje kijkend naar de ondergaande zon! Een lekker dagje dus na een drukke week!
Groeten Sander & Frank

• 26 Mei 2007 - 10:42

Roos:

joehoeee de eerste :D ziet er echt supermooi uit!! maar wanneer komen de wil de dieren? het lijkt in nederland nu zelfs gevaarlijker dan bij jullie
    (gorilla is nog steeds HET onderwerp van de dag!)

• 26 Mei 2007 - 12:19

Marieke:

het eerste wat me nu op valt zijn weer de sandalen met sokken. kan er niks aan doen!

maar mannen het is weer fijn om weer wat van jullie te horen en dat alles nog steeds goed gaat. de watervallen zijn weer zo gaaf om te zien!
    succes woensdag. heb van mam gehoord dat jullie dan alle oefen materialen en andere spullen gaan kopen voor de gehandicapten. en de ruimte word dan officieel geopend? het sponsergeld word goed besteed. en de mensen hebben er dan nog lang plezier van. een hele goeie investering!
    nou tot over 17 dagen!

groetjes je zus

• 26 Mei 2007 - 13:07

Joke:

Yes yes de derde!! Nu ik al die mooie foto's van de natuur zie ben ik er zeker van dat ik dat ook eens met eigen ogen wil aanschouwen. Maar wie heeft op die enge plek gestaan om de waterval naar de diepte te fotograferen??? Tjesses, m'n maag gaat er van draaien.
    En ik zou ook wel aanwezig willen zijn als de fysiopraktijk(gevuld met materiaal)geopend wordt door de burgemeester!!! Ik ben zo gigatrots op jullie.Nog even en jullie kunnen genieten van de geleverde prestatie en welverdiende vakantie.
    Dikke kus van mam.

• 26 Mei 2007 - 23:26

Lindy:

Hier nog een paar Wist je datjes:

Wist je dat:
    - Bahamin na 1,5 maand toch nog zijn verjaardag gaat vieren.
    - Bart als vrijgezel door het leven gaat
    - Mijn schoonmoeder de leuke bloemenjongen mist
    - Mariet een vriend heeft die 15 jaar ouder is
    - Zij tussen Frank Juyn en mij in gaat wonen
    - Ik erg jalours ben op jullie

groetjes Lindy

• 27 Mei 2007 - 10:25

Yvette:

He mannen,
    Die waterval is echt mooi. Jullie hadden dit ook wel verdient he na die hele week hard werken. Mooi dat jullie woensdag alles aan de burgemeester mogen overhandigen. Vind het echt heel goed wat jullie hebben gedaan. (heb ik al vaker gezegd volgens mij). Nou veel plezier nog en ik zie jullie over 2,5 week weer. :)
    xxx yvette

• 27 Mei 2007 - 15:41

Radboud En En En:

he sander,
    we hebben net met de hele familie je verhalen en je afgevallen appearance bekeken.
    Interessant en leerzaam allemaal. Je ziet er goed uit zegt Annemiek. ke zegt Merel.

Roos heeft nog een erg toepasselijk boek gekregen van Jippe. Contrast met de meisjes daar is natuurlijk heel groot :).
    Groetjes

Radboud

• 28 Mei 2007 - 11:39

Peter Hopmans:

Na je ouders een berichtje te hebben gestuurd ook een groet aan jullie uit het Brabantse daar in Zambia, met veel plezier de foto's bekeken en verwacht wel dat jullie de TIJD van je leven daar hebben wat is het schitterend mooi de natuur en dan ook nog een beetje studie wat wil je nog meer, dit zullen jullie nooit meer vergeten en met VEUL plezier steeds aan terugdenken. Geniet er van jongens, ik blijf jullie volgen.Houdoe en tot mails

• 28 Mei 2007 - 19:54

Ben:

Wordt tijd dat jullie terug komen hoe mooier de foto hoe minder de reacties.
    (ze worden het zat denk ik.)Denk dat de reacties wel weer zullen komen na de opening van de fysio praktijk.Nog even door Bijten dan zit het er al weer op

• 29 Mei 2007 - 07:18

Houdijk R:

Hoe is uutt!

Lekker weekend gehad?? Hier wingsfeest geweest. Mario, Dennis en Martin in mijn kamer blijven slapen.. Nikki en ik in Paps en Mams kamer.. was gezellig! en uiteraard klein bakkie op :D

groeten!!

• 29 Mei 2007 - 10:33

Lisette:

Hoe is uutt???

Lekker weekend gehad? Hier is Tycho geweest om te logeren tot zondag. Maandag samen met Kamil gaan shoppen bij de meubelwinkels. Supergrote eettafel gekocht (3m x 1m) voor een heerlijk lage prijs. En een grote plant en een spiegel voorin de hal. We zijn weer helemaal happy. :D
    Ik laat geen foto's zien, je moet strakkies over een paar daagies zelf ff komen checken.

Laterzzz, Dikke zoen en tot snel (mag het eindelijk neerzetten) Je zus Lisette.

• 29 Mei 2007 - 10:49

Ricco #3:

heej sander
    heb eindelijk je site gevonden via je dubbelganger.
    zo heb net die foto's gekeken is super vet daar ofni?
    Veel suc 6 nog de komende dagen en tot snel in dit kleine plate landje
    groeten ricco:D