afscheid - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu afscheid - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

afscheid

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

21 Juni 2007 | Zambia, Kasama

Dag trouwe leesvrienden en leesvriendinnen,
zoals beloofd nog een verslag van onze laatste week in zambia en de dagen in zimbabwe. Het heeft even op zich laten wachten, maar dan nu toch een verhaal.
Tijdens een 15 uur durende autotrip van Kasama naar Monza (nog steeds Zambia) hadden we besloten om niet de kanotocht te gaan doen. (afrikaans laatste momentje)In monza hebben we de eerste wilde dieren gezien (impala's en wilderbeesten) maar het mooiste was nog het koeienplonsen. Koeien sprongen in een bad water met een tekendodend goedje. echt heel grappig om te zien.
De dagen daarop volgend hebben wij ons vermaakt in Livinstone. Eerst hebben we een safari gemaakt, waarbij we bijna alle dieren uit de dierentuin voorbij hebben zien lopen. (geen pinguins natuurlijk) namelijk zebra's, neushoorns, bavianen, impala's, giraffen etc. Alleen GEEN olifanten :(! de dag erna zijn we naar de MOSI OA TUNYA gegaan, ofwe de rook die donderd. DE VICTORIA FALLS. ongelooflijk, wat een wereldwonder. echt een heel mooi stukje natuur, keiharde regen van omhoog spattend water en een oorverdovend geluid! Maar we kunnen nog met zoveel worden beschrijven hoe het eruit ziet, maar je moet het met eigen ogen zien!
Om tot rust te komen hebben we de dag erna een SUNSET cruise gemaakt. tijdens de boottocht kwamen we nijlpaarden, krokodillen en erg veel soorten vogels gezien. en natuurlijk een hele mooie zonsondergang.
Toen het alweer vrijdag was zijn we naar het SUPER corrupte Zimbabwe gegaan. Om ons daar te verenigen met de ouders van Sander. Erg gezellig weer lekker Nederlands praten. Maar wij raden iedere blanke aan NIET naar Zimbabwe te gaan!! echt heel vervelend want daar ligt het mooiste gedeelte van de MOSI OA TUNYA. dus die hebben we met de ouders van Sander bezocht. Eerst hebben we ze bekeken vanuit de helicopter en vervolgens vanaf de grond. SUPER MOOI. en daarbij kwam ook nog dat we vanuit de lucht eindelijk olifanten zagen lopen. Na 3 dagen in luxe gezeten te hebben, zijn we weer terug naar Zambia gegaan om de dag erna naar huis te vliegen. Na het eten in het hotel zijn we trouwens eindelijk ziek geworden! en dan niet eens van de krokodillen staart, maar juist van koeienvlees of wild zwijn.
Helaas dus. Maar na een goede vlucht zijn wij weer herenigd met vriendinnen, vrienden en familie!
Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke reacties de afgelopen weken! misschien komen we jullie snel tegen en dan hebben jullie vast nog veel vragen en wij nog meer verhalen.
Tot snel!
Groeten vanuit het natte en koude Nederland, Sander en Frank

Oja, de prijs voor de vraag was een emmer met water van onder de victoriafalls! helaas viel de emmer uit het handbagagevak in het vliegtuig. Dus helaas! ;)

• 21 Juni 2007 - 17:45

Bob En Carola:

Hoi Frank en Sander,
    Welkom thuis weer voor jullie.
    We hebben genoten van jullie mooie verhalen en foto's. En hopen dat jullie goede werk daar lang zal blijven door gaan, met nieuwe enthousiaste mensen die het hart op de goede plaats hebben zitten.
    Het zal wel weer even wennen zijn in het land, zo zonder zon, maar we zullen elkaar wel weer zien in de meer-fit zaal.

groetjes Bob en Carola

• 21 Juni 2007 - 19:25

Martin:

Ook Bokito nog kunnen spotten in Livinstone? ;) Tot op de training San! Groetjes, Martin

• 25 Juni 2007 - 06:52

Lisette:

Hey geen Joke of Roos die meer als eerste reagereen? OHja die hebben Frank en Sander veels te stevig in hun armen geklemt natuurlijk :D (grapje)

Jongens het was me een genoegen om steeds weer nieuwe avonturen van jullie te lezen. Zal het vast wel een beetje gaan missen. Dus... wanneer gaan jullie weer? Mhoehahaha

Dikke kus en knuf van Lisette

• 27 Juni 2007 - 12:39

Joke:

Ja Lisette, de pret van even kijken wat voor reacties er zijn en van wie is helemaal over!! Alles is weer gewoon, maar ik ben nog steeds zo trots op de 2 kanjers, ze hebben het toch zo goed gedaan!! En wie weet misschien gaan ze volgend jaar weer, maar geen 9 weken, dat staat wel vast.

voor de laatste keer,
    dikke zoen van mam.

• 29 Juni 2007 - 19:31

Trouwe Lezer:

Wanneer krijgen we nu eens de juiste antwoorden op de vragen te lezen. Die emmer water heb ik nog wel staan voor jullie dan mag je die ook van mij aan de winnaar geven