typisch afrika 2 - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu typisch afrika 2 - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

typisch afrika 2

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

21 Mei 2007 | Zambia, Kasama

Dag iedereen!!!
Bij deze een kort berichtje over de belevenissen van afgelopen weekend. Het ZOU een druk weekend worden, maar in de Afrikaanse cultuur gelden afspraken niet zoals in Nederland.
afspraak 1: de hele vrijdag naar LAKE tanquanita (ging niet door)
afspraak 2: op zaterdag naar de drukbezochte markt (ging niet door)
afspraak 3: op zondag een bezoekje brengen aan een Zambiaanse kerk, waarvoor we om half 7 op waren gestaan. (ging niet door)
Dus zijn we maar naar de kroeg gegaan! Tijdens een erg gezellig avondje vertelde de dokter dat wij ons onderzoek gaan overhandigen aan de burgemeester van Kasama... (als je denk dat het niet gekker kan!!!!) Dit gebeurt echter al eind deze of begin volgende week! Wij zijn het weekend dus maar weer hard aan de slag gegaan!
Ook een leuk weetje is dat ons vervoer naar een wildpark en Livingstone/Zimbabwe helemaal geregeld wordt!!! Mr. Kalaba laat ons 9 dagen lang de mooiste plekken van Zambia zien :D SUPER, zeggen wij!!!
Overigens willen wij iedereen bedanken voor de WIST JE DATjes! GA ZO DOOR!

groeten vanuit het nu echt winterse (29 graden) Zambia
Sander & Frank

• 21 Mei 2007 - 19:30

Marieke En Erik:

nederlanders zijn echt stress kippen alles moet gauw gauw. dus geniet er nog maar even kan dat alles op zijn dooie akkertje gaat want voordat je het weet zit je hier weer aan je agenda vast geplakt :)

nog maar 3 weken mannen en dat zit jullie tijd in zambia er alweer op! de tijd vliegt echt om zo. zie je wel, voor je het weet sta je weer op schiphol.
    dus mannen nog even volhouden jullie zijn er bijna!

groetjes erik en marieke

• 21 Mei 2007 - 19:59

Peetoom Frans:

En dan hier het bericht van peetoom Frans
    (ging niet door !!) hahaha
    Doe de groeten aan de burgemeester van Kasama.... !!
    groetjes
    Frans Marianne Tim en Rik

• 21 Mei 2007 - 20:22

Roos:

he mannen.dat is wel balen he!! he sander is dat nou een of ander afrikaans gewaad wat je daar aan hebt? (ja sorry hoor maar ik let gewoon goed op je :P)kusjes!

• 21 Mei 2007 - 21:28

Elly En Ben:

Hoi Frank en Sander,
    Wat lees ik nu: vroeg opgestaan voor een kerkelijk bezoek en daarvoor in de plaats toch maar gekozen voor de kroeg?
    Was dat om 6.30uur of 18.30 uur?....maar jullie intentie was goed!
    Nog even doorwerken aan het onderzoek en dan 9 dagen sightseeing in het vooruitzicht...dat klinkt goed....
    (als dat maar doorgaat!!!!)
    groetjes Elly, Ben en de meiden

• 22 Mei 2007 - 08:13

Joke:

Goedemorge jongens!
    Na al die weken weten jullie inmiddels toch wel dat de cultuur giga anders, vooral qua afspraken, is. Ja,nu maar hopen dat de rest van de planning wel goed verloopt!!
    Mogen jullie nu dan wel Zimbabwe in?? Daar ontmoeten jullie toch de ouders van Sander? Of toch in Zambia?
    En ja Roos, ik geloof dat Sander geruild heeft met z'n shirt!! De kleur staat hem wel:)
    Maar de jongens gaan een heleboel kleding weggeven aan het eind van de reis, dus wanhoop niet!
    Groetjes en kus van mam

• 22 Mei 2007 - 09:38

Erik:

Voor welke club zijn die zambianen nouw? real madrid, chelsea, manu?
    groetjes,
    erik

• 22 Mei 2007 - 12:19

Lot:

Hej ome Sander,

Wist je dat...
    ...ik wel beledigd ben dat je wel mark wilde zien en spreken op de webcam en mij niet!;)
    ...ik benieuwd ben wat je van je nichtje vind nu je haar "gezien" hebt??
    ...ik blij ben dat je me aan het lachen maakt met je sokken en shirt! hihi
    ...het ook wel weer tijd begint te worden voor je terugkomst.
    ...het hier morgen ook 28 graden schijnt te worden!!
    ...ik ook hoop zoals vele hier dat jou winterjassen warmer zijn!
    ...er in de dierentuin van Rotterdam een gorilla was ontsnapt en in het restaurant mensen heeft aangevallen???? (over wilde dieren gesproken)
    ...ik nu geen wist je datjes meer kan verzinnen

Kus je schoonzussie

• 22 Mei 2007 - 12:53

Roos:

ja hij staat zeker heel goed!! hoe gaat t met het pootje van frank?

• 22 Mei 2007 - 19:30

Elly En Ben:

Wist je dat:
    - oma Schoorl hiermee begonnen is?
    - ik dat wel leuk vind?
    - Erik en Eveline middenin hun examens zitten?
    - Nelleke vandaag op groep 8-kamp is gegaan?
    - er een heel leuk nichtje, genaamd Bo is gearriveerd bij Pat en Rene?
    - Joke de smile gevonden heeft?
    - en dat ze steeds beter wordt in het mailen?
    - we Frank moeten missen op de Schoorl-reunie?
    - ik de badkamer nog niet gekeurd heb?
    - ik het nu ook niet meer weet?

groetjes uit Santeporto

• 22 Mei 2007 - 21:00

Hanny Van Piet:

Ik had een reactie verstuurd via de computer van Ben en Joke, maar die is schijnbaar niet doorgekomen Nu weer beschikking over eigen computer. Alle belevenissen weer gelezen. Credit card van Piet is misbruikt. Jullie tijd in Zambia gaat hard, nog een paar weekjes, geniet ervan en de groetjes

• 24 Mei 2007 - 08:21

Houdijk R:

Sander gefeliciteerd met je vriendin!! Heb gisteravond nog ff voor der gezongen om 12 uur :-D

Hoijj

• 24 Mei 2007 - 16:11

Roos:

ja dat was erg mooi!! ;) robbert als je stage toch niet zo leuk blijkt kan je altijd nog een zangduo met Nikki beginnen :D

• 24 Mei 2007 - 16:12

Joke:

Roos van harte gefeliciteerd!!

• 24 Mei 2007 - 17:04

Erik:

Frank, we hebben een nieuwe fiets:D
    waar een pappa al niet handig voor is;)
    groetjes,
    je broertj

• 24 Mei 2007 - 19:20

Martin Annie Houdijk:

Hier een berichtje uit Kaapstad.
    Het is werkelijk een fantastische stad, met een bezoek aan de tafelberg en het grote winkelcentrum aan de haven WATERFRONT hebben we vandaag een mooi dag gehad eeeeeeeeeeeeeeeeeeen we hebben een koffer terug gekregen vandaag, stond op onze kamer toen we terug kwamen, nu de 2e nog, maar volgen mij weet niemand waar deze is.
    Groet en nog een heeeeeeel dikke kus aan de vandaag jarige Roos.

• 29 Mei 2007 - 11:34

Elly & Paul Büller:

Hallo Sander en Frank, sorry hoor dat ik niet sneller heb gereageerd maar omdat bij jullie alle afspraken niet worden nagekomen houden wij ons toch een beetje aan onze afspraak en blijven jullie volgen. We moeten en jullie en Sander jullie ouders volgen in dat grote Afrika, daar wordt nogal eens wat vermist als ze ergens blijven steken stuur ze dan die veilige betrouwbare ambulance. Wist je dat je ouders geheel naakt rond lopen in de busch busch? Geweldig wat je daar doet voor de bevolking, toi toi toi. Tot de volgende mail. Elly & Paul Büller.

• 30 Mei 2007 - 10:36

Bas:

Wat zie je er heerlijk uit Sander in dat paarse shirtje:P...Ook een beetje zielige foto van het ambulance busje dat er zo mooi bijstaat.....Verder is het geweldig al jullie verhalen te lezen..maar het live verslag horen vanuit je eigen mond onder het genot van een nederlandse pils en een potje poker lijkt me helemaal te gek..Rustig aan daar...schrijf nog een paar verhalen...Veel plezier en arbeidsvreugde.
    Groetjes Bas