Typisch Afrka??? - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu Typisch Afrka??? - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

Typisch Afrka???

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

18 Mei 2007 | Zambia, Kasama

Hoi iedereen, hier weer een berichtje vanuit het verre en warme zuiden!
Deze week hebben wij vooral gewerkt aan de afronding van de gegevensverwerking (wat een werk zeg)maar nu zijn we eindelijk aan het analyseren geslagen :D Veel, maar ook leuk werk, want het is voor een heel goed doel! omdat er verder weinig te vertellen valt willen we graag de WIST JE DAT rubriek openen. Bij deze dus...
WIST JE DAT...
zambianen nu met winterjassen lopen (25 graden)
er maar 1 gebouw in deze stad staat met meerdere verdiepingen (namelijk 3)
Frank na een avondje poolen in de goot beland is (70cm diep)
het sponsor geld is over gemaakt! en aankomende week besteed gaat worden.
wij vandaag eigenlijk de tourist uit zouden hangen, maar dat er iets belangrijks tussen kwam? (namelijk de sponsoring, dus volgende week dan maar)
we al bijna 3 uur geen kakkerlak hebben gezien!
Sander een mode trend heeft gezet met sokken in sandalen :P
Wij zondag naar de kerk gaan!
afrikanen na 5 weken eindelijk een muurtje van 6 meter af hebben gemetseld.

Bij deze kunnen jullie zelf de rubriek aanvullen met nederlandse wijsheden!!
Tot na het weekend en bedankt voor alle reacties!!! Het blijft super om ze te lezen.(en 9 reacties vinden we een beetje magertjes :P)

• 18 Mei 2007 - 10:59

Frank En Sander:

Natuurlijk ook nog de groeten aan iedereen van ons!!!!! :D

• 18 Mei 2007 - 11:28

Jorik:

Nou dit vind ik eigenlijk wel allemaal wel leuke weetjes! Vooral de 6 meter lange muur in 5 weken! :P
    Wist je dat: het 2e als het goed is vanavond DIOS in de pan gaat hakken!?

Is die flat trouwens wel of niet bewoonbaar verklaard?
    Nou jongens heel veel succes met het besteden van al het sponsor geld en maak ons (Nederland) trots!!

Groeten Jorik

• 18 Mei 2007 - 11:40

Steffan:

Oowh jullie worden al een beetje verwaand, met 'maar' slechts 9 reacties... Wist je trouwens dat ik die jas niet echt op een winterjas vind lijken? Wist je dat wij vaak 1 pokeraar te kort komen? Hebben jullie eigenlijk al vreemde dieren gezien? Op de kakkerlakken na natuurlijk, die zien we al genoeg in Rotterdam...

Groetjes Steffan

• 18 Mei 2007 - 11:41

Sven, Leonie & Boys:

Wisten jullie dat wij op dit moment helemaal geen nieuwtjes te melden hebben aan jullie maar wij het nog steeds heel leuk vinden om jullie verhalen te lezen.
    Wij trouwens wel op gaat letten wie de nieuwste modetrend gaat volgen!!!!!

Geniet van alles, doen wij hier ook, alleen in andere temperaturen.

Groet vanaf de Lindelaan

• 18 Mei 2007 - 11:43

Steffan:

Denk dan dat het hier warmer is dan de lindelaan... (met jullie reactie erbij toch al 5 reacties in net geen 2 uur, waarvan twee met grote nieuwswaarde)

• 18 Mei 2007 - 11:44

Roos:

Wist je dat....ik sander heel erg mis? :)

• 18 Mei 2007 - 11:47

Robin:

Lol @ Steffan H.

• 18 Mei 2007 - 11:49

Roos:

wist je dat....het heel onbeleefd is om die arme man zo voor gek te zetten om zn jas en dat ook nog vast te leggen!(beetje de pot verwijt de ketel--->zie de sokken + sandalen :P)

• 18 Mei 2007 - 11:59

Roos:

Ennn wist je dat....koning willem van oranje in 1702 stierf toen zijn paard over een MOLshoop struikelde en hem eraf wierp?

• 18 Mei 2007 - 12:05

Roos:

ja das een doordenkertje ;)

• 18 Mei 2007 - 12:05

Roos:

Wist je dat...jullie best tevreden mogen zijn met zoveel trouwe fans

• 18 Mei 2007 - 12:32

Frank En Sander:

beste ben en joke of jullie zo snel mogelijk jullie mail kunnen bekijken. of als iemand dit leest hun op de hoogte stellen dat ze dat moeten doen. ps: niks ernstigs!! groetjes!! ps alvast bedankt

• 18 Mei 2007 - 12:38

Sander B:

Haha leuk die mode-trend :P En idd Wist je dat we DIOS vanavond verslaan met 3 puntjes verschil in de laatste 10 sec:P
    Veel succes met de verdere werkzaamheden... We zullen aan je denken tijdesn de wedstrijd

Groetjes Sander ...

• 18 Mei 2007 - 13:01

Oma Schoorl:

Wist je dat ik nu achter de computer zit!!!!
    Wist je dat ik nu geen extra doucheklanten meer heb.
    Wist je dat ik ook geniet van de verhalen en foto's

groetjes van oma

• 18 Mei 2007 - 13:04

Joke:

Wist je dat wij arme sloebers geen creditcard hebben.
    Wist je dat we gaan kijken of we jullie op die vlucht kunnen krijgen.
    Wist je dat ik Frank ook mis.
    Wist je dat die tuin er bij de flat niet zo fleurig uitziet.

• 18 Mei 2007 - 13:22

Peetoom Frans:

Hoi Frank en Sander,

Geen reactie gegeven vanwege de drukte. Maar wel steeds jullie info gelezen. Dat Frank 'in de goot is beland' dat verbaast me niet ! Mijn "Pete kind " blijft een rakkertje. Kijk ook maar even naar je familie Frank op www.exclusevents.nl ! Leuke foto van de schooreltjes. succes daar verder.

groetjes,
    Frans Marianne Tim en Rik

• 18 Mei 2007 - 14:45

Marijke En Diederik:

Wist je dat
    ... We regelmatig eten overhouden?
    ... RKC nog steeds niet is gedegradeerd?
    ... Vitesse Delft wel is gedegradeerd?
    ... VSV nog niet is gepromoveerd?
    ... In Delft sokken in sandalen al heel lang mode is?
    ... Irene nooit meer naar De Wedstrijden kijkt?
    ... We een nieuw modem hebben?
    ... Otje bij niemand op schoot wil zitten?

Groeten, Marijke en Diederik

• 18 Mei 2007 - 14:57

Irene:

Haha, nou wil ik nooit meer horen dat ik een koukleum ben hoor! :D
    Wist je dat.. mijn MSN en internet het eindelijk weer helemaal goed doen!? :D :D
    En wist je dat ik Frank ook erg mis en stiekem heeeeel veel zin heb in 12 juni!
    En dat ik vind dat Frank ook best wel weer eens op de foto mag :P

Veel plezier met poolen vanavond! En pas op voor de gootjes ;)

• 18 Mei 2007 - 17:05

Jappie:

Wist je dat in noorwegen:
     men zich een maandlang voor de examens lam zuipt ipv erna?
     po = op, Jeg (uitspraak jij) = ik, ikke = geen, rumpe = billen en panne = voorhoofd?
     er een school staat die ‘Sletenbakken skolen’ heet?
     er na 18.00 geen alcohol meer verkocht wordt in de supermarkten?

• 18 Mei 2007 - 17:35

Elly & Paul Büller:

Hallo Frank je kent ons niet maar wij zijn familie van Sander. Een vraag aan jou is wat bedoeld Sander met: Na het poolen ben jij in de goot beland? Ben je daar alleen in beland 70 meter diep?. Is dat ravijn of die afgrond niet afgezet? Wordt daar alleen maar voetbal gespeeld? Is het misschien de moeite waard om daar trainer te worden van het nationale handbal team? Wisten jullie dat Volendam de beker heeft gewonnen. Wisten jullie dat v.d. Voort-Quintus, dames de Nederlandse landstitel heeft gewonnen. Wisten jullie dat het gisteren 17 mei hier Hemelvaartsdag was en iedereen vrij was. Als je naar de kerk ga, is die kerk in de buurt? Welke godsdiensten zijn daar? Zo Sander na al deze wist je dat berichten en een aantal vragen die je niet hoeft te beantwoorden hoor nog maals geweldig hoor het journaal en het verslag wat jullie van je reis maken. Sander je wist natuurlijk ook al dat je vader en moeder vertrokken zijn naar het werelddeel waar jullie nu zoveel ervaringen op doen. Zuid-Afrika. Ze hebben ons gemaild dat ze jullie in de rimboe op gaan zoeken. Kijk daar maar naar uit. Je ouders zien er in ieder geval enorm naar uit om je te knuffelen, mailden ze ons. Jullie hebben het over het sponseren van jullie project, hoe kunnen wij dat doen?
    Wij hebben maar een reactie op jullie laatste bericht maar zo'n lange reactie telt toch wel voor twee, of niet soms.
    Als je ons persoonlijk wat wil mailen kan dat Sander, ons email-adres is: e.en.p@casema.nl

Groeten uit Voorburg,

ELLY & PAUL BÜLLER.

• 18 Mei 2007 - 18:02

Jip:

in een winterjas met 25 grade:P
    hopelijk zijn jullie je winterjas niet vergete anders vat je nog kou:D

• 18 Mei 2007 - 19:31

Ben:

Wist je dat jullie vlucht van Livingstone naar Lusaka geboekt is op de creditcard van Piet!
    Wist je dat je weer luxe kan douchen als je thuis komt!

Grietjes van Ben

• 18 Mei 2007 - 19:41

Joke:

Wist je dat iedereen z'n stinkende best doet om zoveel mogelijk reacties te plaatsen.
    Wist je dat er een nieuwe aanvraag voor je OV ligt te wachten! Moet jouw privesecretaresse daar iets mee doen?
    Wist je dat wij dat geen winterjas noemen maar een sportjack!
    Wist je dat ik geen cursus hoef te volgen om een "wink" te sturen, 't ging per ongeluk maar schrok me te pletter.
    En wisten jullie dat ik nog steeds apetrots ben op deze geweldige kanjers!!

Nogmaals dikke zoen van mam

• 18 Mei 2007 - 20:35

Marieke:

wist je dat:

*ik zaterdag mijn verjaardag vier dus als jullie een biertje willen op moeten schieten.
    *mary de foto van 2generations vreselijk vind.
    *mama joke super handig is geworden met de pc sinds jullie in zambia zitten.
    *ik dol ben op jullie verhalen en de bijbehorende foto's.
    *jullie wel een beetje sterallures krijgen met je te weinig reacties ;)

• 19 Mei 2007 - 10:45

Ria Van Maarseveen:

Hoi Sander,ik geniet elke keer weer van jullie verhalen en foto's! Wat een ervaring! Ongelooflijk hoe het daar aan toe gaat! Je ouders zijn gister vertrokken, Annie was er vol van en had het er op haar werk en op tennisbaan constant over, wat ze allemaal ging doen en bekijken en hoe trots ze op jou is!!! Ook kijkt zij heel erg uit om jou daar te ontmoeten! Leuk dat je ouders ook een web-site hebben geopend, dan kunnen we het volgen als zij in Afrika zijn!
    Hartelijke groetjes ook aan Frank,(ria v.maarseveen, vriendin van Annie!)

• 19 Mei 2007 - 18:38

De Marktpeople!!!:

Lieve Sander,

WIST JE DAT...

...Wij je allemaal ontzettend missen op de markt hier in Rijswijk!!!

...Wij allemaal tegen de klanten opscheppen over je geweldige verhalen en foto's.

...Je missen 's morgens bij aanvang en opbouw van de markt!!!

... en trouwens ook met afbouwen!!! (pfff)

... De pioenrozen al helemaal weer HOT zijn en de laterus!!!(door sommige klanten vandaag ook wel 'larazus' genoemd):D

... we je humor en vooral je aanwezigheid erg missen!!!

Hartelijke groeten van Nel, Laura, Mark, Tante Bep, Daan, Lisette en niet te vergeten alle klanten van ons!!!

• 19 Mei 2007 - 18:40

De Marktpeople 2:

WIST JE DAT...

Jamy en Denise je ook missen!!!

(sorry meiden)

• 19 Mei 2007 - 19:13

Lisette:

Wist je dat...

* Paps en mams vette vertraging hadden met de vlucht van Frankfurt naar Johannesburg?

* Ze hun koffers (naar mijn weten) nog niet hebben in Johannesburg.

* Ze waarschijnlijk pas woensdag terug krijgen.(voor verdere info bij Robbert)

* Het dus niet allemaal zo soepeltjes verloopt daaro... :(

* Maar het hier in NL op de Rijswijkse markt wel weer een gezellige en grappige dag was.

* Ik nu op zit te passen en ontzettend baal dat er op deze laptop geen MSN te bekennen is.

* en me dan verveel zonder lieve familie om me heen.

* Maar morgen Roos lekker bij ons komt eten en we pannekoeken gaan bakken.

* het dus zwaar lachuuuh wordt

* ik nu stop omdat ik anders een lange lijst heb met wist je datjes. :D

Dikke kus je zus

• 19 Mei 2007 - 19:22

Piet En Hanny:

Wist je dat, ik al meer dan een week geen internet heb, maar nu weer alles gelezen heb bij Ben en Joke thuis. Doordat je vlucht geboekt is met Pietje zijn creditcard kunnen wij er altijd nog gebruik van maken, als jij niet durft te vliegen met zo'n klein vliegtuigje. Groetjes....

• 20 Mei 2007 - 07:27

Bob En Carola:

Hallo jongens,
    Wat leuk om jullie verhalen en foto's te lezen,de meer-fit groep 2de uur leest het met plezier. ook het touwtje springen is een ware happening geworden. Wist je dat.. Bob weer een kilo of 2 is afgevallen,.. we een nieuwe hond hebben genaamt Splash.. dat ik ruim 2 uur op een dag loop met de hond.Dat we elkaar weer zien op de fysio, groetjes, Bob en Carola.

• 20 Mei 2007 - 15:01

Joke:

Wist je dat onze nieuwe luxe douche nu helemaal af en ingericht is, pffffffft.
    Wist je dat ik nooooooit meer ga verbouwen of verhuizen!!!!!
    Wist je dat ik een jachtgeweer ga kopen en alle reigers in de buurt af zou willen schieten!
    Dikke zoen mam

• 20 Mei 2007 - 16:30

Eveline:

Heeej!

Echt leuk om al jullie verhalen weer eens te lezen!! jullie maken echt zo veel mee! Wat goed dat jullie zo goed bezig zijn met de fysio praktijk.Te grappig die weetjes. O,o,o frank hoe kan dat nou weer gebeuren in de goot!? :P NOu winterjas... eerder zomerjas. Maar okee grappig dat ze daar mee lopen. En ik maar denken dat die bouwvakkers in nederland al niet zo veel uitvoerden :P maar het kan dus erger. Heeel veel succes nog met alles daar nog!!

Groetjes eveline