we komen op de radio!!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu we komen op de radio!!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

we komen op de radio!!!

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

28 April 2007 | Zambia, Kasama

dag beste mensen, welkom op weer een nieuwe aflevering van de spannende avonturen van sander en frank. u heeft alweer 4 dagen niks van ons gehoord dus jullie zullen wel op het puntje van jullie luxe buro stoel zitten!! laten we beginnen bij woensdag toen we weer hard aan het werk zijn gegaan voor het onderzoek. nog meer interviews invoeren en verwerken, dodelijk saai werk waar ook weinig over te vertellen valt. dus snel door naar donderdag. omdat werken op 1 laptop niet heel snel ging hebben we gevraagd of er misschien nog een computer op "the office" vrij was, zodat we 2x zo snel konden werken. the big boss Dr silwimba antwoorde positief dus wij met het laptopje en de interviews in de tas op naar the office. daar aangekomen bleek die vrije computer in de kantoor van dr silwimba te staan. het kantoor van de baas waar iedereen tegenop kijkt was officieel eigendom geworden van 2 blanke studentjes uit nederland. de eerste dag was de baas zelf er niet maar de tweede dag bleek de baas dus gewoon (Voor ONS!!)in een ander kamertje te zijn gaan werken. het moet niet gekker worden zou je denken. ondertussen hebben we de sprong naar vrijdag alweer genomen en op vrijdag hebben we ook nog eens haarscherp ondervonden dat we in een afrikaanse cultuur zijn beland. rond half 1 bleken we toch wel honger te hebben en zijn we (om onszelfs eens te verwennen) chips and salad gaan halen bij een luxe lodge. de ober: het kan EVEN wat langer duren want de stroom is uitgevallen. wij: ach we moeten er tog aan wennen. we zaten wel lekker met een cola-tje in de zon dus ach even wachten kan best. na zo;n 45 min dachten we; we bestellen nog wel een cola, na zo'n 90 min dachten we we nemen nog wel een cola en welgeteld!! na 123 min kregen we uiteindelijk ons gebaksschoteltje met chips en salad. pff we waren uitgehongerd en dan bleek het om een gebakschoteltje met eten te gaan. vrijdag is ook de dag van het poolen en stappen en tijdens het stappen overkwam ons iets echt heel leuks. we ontmoeten natuurlijk weer een hoge pief uit kasama. maar deze man had ook nog eens een leuk voorstel voor ons. de man was namelijk de eigenaar van het enige radiostation in kasama district. of we woensdag van 12 tot 3 tijd hadden om bij hem in zijn radioprogramma te praten over onze cultuur en zeker ook heel belangrijk, waarom we hier zijn. kunnen we gelijk wat doen aan awareness voor de gehandicapte mensen hier. geweldig toch, we komen op de radio!! en we mogen onze eigen muziek meenemen (jantje smit haha)
vandaag zitten we heerlijk in de zon te wachten op al jullie reacties, dus reageer snel en veel want het is erg leuk om reacties te krijgen, groetjes sander en frank (the famous dutchguys from kasama)

• 28 April 2007 - 09:50

Marieke En Erik-jan:

hey mannen,

jeetje wat hebben jullie toch weer een mazzel! alles loopt op rolletjes alsof het allemaal zo moet zijn en lopen. heerlijk! is het al wat minder heet om in de zon te zitten? hier is het echt warm! de zon schijnt al een paar dagen volop dus er zullen wel files staan naar het strand en de terrasjes zitten ook vol.
    maandag is het koninginnendag niet vergeten te vieren he! ;)
    nou mannen succes verder en we lezen met smart elke keer jullie verhalen.

xxx marieke en erik

• 28 April 2007 - 10:57

Geertje:

Hallo Frank en natuurlijk ook Sander.

Heel boeiend om jullie reisverslag te lezen. Hoeveel 'steekpenningen' heeft het jullie gekost om zoveel 'goodwill' te krijgen??
    Ik print jullie verslagen uit en (wel met een vergrootglas) gaan deze in de Meerfitgroep van hand tot hand. Sommigen nemen de tijd om het tussen de oefeningen door te lezen en daarna neemt iemand de brieven mee naar huis en neemt ze de volgende keer weer mee terug. Het is net de leesmap, alleen als je de laatste bent, loop je wel wat achter. O,Ja, de groeten van de dinsdagavond,
    7 uur groep; met name Ed en Jannie, Lies, Betty, Annie, Edith en van mij.
    Geniet van jullie tijd in Zambia.

Groeten Geertje

• 28 April 2007 - 11:37

Roos:

Zo straks hebben jullie nog meer bewaking nodig als celebs! ;) komt het ook op radio 538? :p Sander, puk mist je ook!!

• 28 April 2007 - 13:27

Peetoom Frans:

Hoi Frank en Sander,

Mooi om weer een uitgebreid verslag te lezen. Begon me al zorgen te maken om m'n allerliefste 'peetekind' !! Al 4 dagen niks meer gehoord. Zal woensdag naar de radio luisteren.... (hahaha).
    Hier in nederland prachtig weer.. succes daar mannen.
    frans marianne tim en rik

• 28 April 2007 - 13:59

Martin Houdijk:

He mannen, wat lezen we nu op de radio ..... julllie komen dadelijk het land niet meer uit, beroemdheden.
    Het moet niet gekker worden, dus niet meer uitgaan anders komen jullie straks ook nog op TV.
    We hebben gister met zijn alle in de tuin BBQ weer uitgebrobeerd en het is gelukt.
    Sander je wordt hier wel gemist, maar je dit alles is ook een schiterende ervaring voor jullie tweeen.
    Nog 2½ week en dan komen we er aan hoor mannen.
    Groet Martin en Annnie

• 28 April 2007 - 15:03

Joke:

Hoi Kanjers!!!
    Jullie gaan wel super goed zo zeg. Wat een geweldige belevenissen allemaal!! We hebben een wereldontvanger, zou het daarmee te beluisteren zijn? Haha. En als jullie weer eens trek krijgen in een snack, bestel dan meteen het ontbijt. Wil hier een smiley achter zetten maar ben 'm kwijt. Ik wist niet dat je een cd van Jantje Smit mee had!(weer smiley).
    Veel succes met het saaie verwerken van de gegevens, want er komt iets GOEDS uit!
    En je moet ook de groeten van Oma hebben.

Dikke vette knuf van mam.

• 28 April 2007 - 17:10

Jeroen Prins:

heren dj's
    dat jullie het beste van nederland daar brengen en dan aan komen met jantje smit...... ik heb tranen in mijn ogen heren! hahaha.. heeft heel afrika nu de benen genomen door jullie plaatje? leuk om te lezen hoe goed jullie bezig zijn.

veel succes daar mannen

• 29 April 2007 - 09:59

Yvette:

he frank en sander. Het gaat jullie wel erg voor de wind, echt super. Nou hier in nederland gaat het ook wel goed.
    Vanaaf lekker koninginnenach vieren met chantal. Ga zo door, dan komt het echt wel goed denk ik.
    Ook hier is het genieten van de zon, is echt warm hier.
    Nou suc6 verder.
    xx yvette

• 29 April 2007 - 10:31

Houdijk R:

Het verhaal heeft inmiddels heel zambia bereikt en is zelfs doorgedrongen tot hier in Nederland.. Twee grote, sterke mooie mannen uit het verre NL lossen alle problemen binnen No-Time op.. ze zien er fantastsich uit, zijn sociaal en ook nog onmenselijk slim! Hoorde zelf zeggen dat ze wonderen verrichtten! ze hebben een klein meisje met een aanraking van hun hand genezen! Het zijn helden!

Dit was een kleine samenvatting uit wat ik hier nu al op straat hoor.. Jullie zijn Famous!! Passen jullie op jezelf.. Privacy is nu natuurlijk van de baan, en nu jullie op de radio komen zal dat niet minder zijn..

Succes Mannen! groetjes Robbert

Ps Tweeling zijn is leuk, maar ik kan nu dus ook niet meer normaal over straat...

• 29 April 2007 - 19:49

Martin H:

Sander we spreken elkaar op de afgesproken tijd.
    En wel foto's maken natuurlijk van de radio opname, en video misschien voor ons.
    Spreek je morgen.

• 30 April 2007 - 17:56

Bob En Carola:

Ik had dit bericht op een wat oudere datum gezet dus nu voor vandaag
    Hallo jongens. Frank ik zou graag willen weten of jullie daar ook aan touwtjespringen doen. Ik verwacht nu toch wel 100 stuks van jou. Leuke verhalen en mooie foto's. succes.

• 30 April 2007 - 19:24

Martin H:

Saner ik denk dat de stroom is uitgevallen
    We msmen elkaar wel weer volgende week maandag zelfde tijd of eerder laat het even weten

• 30 April 2007 - 20:08

Roos:

Hoe je een smiley moet maken: dubbele punt + haakje sluiten = :)

• 01 Mei 2007 - 17:38

Steffan:

Hey gasten,

Ik wil Frank nog even feliciteren met het feit dat zijn clubje er voor jullie weggingen ervoor heeft gezorgd dat de enige echte club in Nederland geen kampioen is geworden. Maar jah, het was of het manager spel of dat... Succes met al jullie strubbelingen en ervaringen!

Gr Steffan

• 02 Mei 2007 - 13:39

Frank J:

Hey sletjes! jullie zien er erg hongerig uit daar. Zit ik hier toch net een lekker moorkop weg te werken.;)Jullie gaan het wel redden, ook na mijn gepest. Hebben jullie nog een pokerset mee kunnen smokkelen? Ze hebben al niet zoveel kleren aan hun lichaam, dus niet helemaal uitkleden.

Succes met jullie missie!

greetzzz Frank

• 03 Mei 2007 - 13:34

Vin:

Frank,
    Leuk te horen dat jullie het goed maken. Ook nog een beetje aan ons gedacht met koninginnedag?
    Kom snel maar terug, kun je tenminste gewoon grolsch nuttigen. Veel plezier nog even.

Groeten, vin.