onderzoek in volle gang - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu onderzoek in volle gang - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

onderzoek in volle gang

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

24 April 2007 | Zambia, Kasama

Zoals al bekend waren afgelopen weekend de eerste interviews aangeleverd door onze interviewers. in totaal verzamelen we 55 tot 60 interviews en er zijn er nu (al)35 binnen.
afgelopen weekend hebben we ze bekeken bleek er nog veel te ontbreken aan informatie. dus maandags de interviewers gesproken en uitgelegd welke informatie nog ontbrak. deze zijn maandag en vandaag gelijk terug gegaan naar de respondanten en hebben de overige informatie verzameld. sinds vandaag hebben we dus 35 kwalitatief goede interviews binnen. Frank heeft zich na het weekend druk bezig gehouden met de verwerking van alle cijfertjes in het programma SPSS. met name het invoeren van de vragenlijsten was in het begin een lastig en tijdverslindend karwei. sander heeft zich verdiept in het kwalitatieve gedeelte van het onderzoek en heeft alle teksten ingedeeld in fragmenten (de zinnen of stukjes tekst die nuttig zijn) morgen gaat hij deze teksten digitaal maken. bruin worden in zambia is dus niet altijd een zekerheidje!! een leuk feitje is nog dat we een student data analyse hebben ontmoet die ons graag wil helpen bij ons onderzoek en met name het programma SPSS. dus binnenkort maar even met hem poolen om de relatie wat te versterken!! altijd handig. de komende weken zullen de dagen er waarschijnlijk veel hetzelfde uitzien. maar ach alles is voor een goed doel!! bij het doorlezen van de interviews blijkt al dat het geen pretje is om gehandicapt te zijn in Zambia. er heerst veel discriminatie en er is een schrijnend tekort aan hulpmiddelen. hopelijk zijn we aan het einde van dit onderzoek in staat goed in staat om aan te geven waar het CBR programma zijn pijlen op moet richten....hartelijke groeten sander en frank, Kasama district Zambia

• 24 April 2007 - 14:40

Robin:

Et gaat lekker volgens plan lees ik!
    Succes gasten met jullie taken e.d.!

Greetz,

Rob

• 24 April 2007 - 15:09

Erik:

als je matties met die jongen wilt worden moet je niet alles winnen, stel dat het een slechte verliezer is:P
    het gaat verder wel lekker lees ik,..
    ciao,
    erik

• 24 April 2007 - 16:36

Joke:

Hoi, harde werkers!
    Het is nooit een pretje om gehandicapt te zijn, laat staan in zo'n arm land. Ik hoop van harte(weet wel zeker) dat jullie een boel voor die mensen zullen gaan betekenen!! Geweldig dat jullie die student hebben ontmoet, altijd lekker zo'n back-up. Werk ze en weer dikke zoen van TROTSE mam.

• 24 April 2007 - 16:54

Hanny En Piet:

Hoi frank, mooi om te zien waar jullie mee bezig zijn.Na de vak alles gelezen. Gaaf hoor allemaal gr.Piet en Hanny

• 24 April 2007 - 18:29

Ben:

Goed nieuws om te horen dat jullie wat hebben aan de interviews.Hopelijk krijgen jullie nu een goed beeld hoe je het sponsorgeld kan besteden.
    groetjes en een dikke kus Ben

• 24 April 2007 - 19:07

Jilliza:

Dit is ff anders dan de Zilvermeeuw Texel
    Leuk om alles te lezen over jullie belevenissen.Groeten en geniet ervan.

Jilliza

• 24 April 2007 - 19:17

Marieke En Erik :

hey frank,

fijn om weer te lezen dat alles goed gaat. jullie kunnen nu echt aan de bak. maar een ding...hard werken word altijd beloond.

groetjes erik en marieke

• 25 April 2007 - 08:58

Houdijk R:

SPSS, zo'n heerlijk programma. :-S, maar de interviews komen wel lekker rap binnen. En hou die interviewers scherp hé!

Veel succes met het verwerken van alle cijfertjes!

Massol Robbert

• 25 April 2007 - 15:06

Henk (Opa Irene):

Leuk jullie berichten te lezen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Sterkte in de hitte (?) : het is hier al meer dan 25 gr. Groeten, ook van Coby.

• 25 April 2007 - 15:13

Evelien:

hee, nu mijn ouders al twee berichten op deze site hebben achtergelaten kan ik natuurlijk niet achterblijven he ;) echt super leuk al jullie verhalen en foto's en mooi dat het onderzoek goed verloopt. ik blijf het volgen hoor en succes met spss, zo'n leuk programma :D
    evelien

• 26 April 2007 - 09:53

Rani En Tamara:

Beste Frank en Sander,
    Even een berichtje uit Nepal: "Wat een avonturen beleven jullie zeg! Heel leuk om jullie verhalen te lezen! En wat een prachtige natuur! Op de plek waar we nu zitten is de natuur niet zo mooi, maar morgen gaan we weer naar Kathmandu en dan zitten we weer midden in de bergen. het onderzoek lijkt goed te gaan bij jullie. Nog niet zoveel problemen met de Afrikaanse cultuur zo te horen?! Hier werken de mensen heel langzaam en moeten we ze flink achter de vodde aanzitten! Maar ja, wat wil je met 50 graden! Wij hopen dat de rest jullie ook goed vergaat en we blijven jullie site lezen!

Groetjes van de over verhitte dames uit de Terai in Nepal

• 26 April 2007 - 12:15

Roos:

he kanjers! SPSS gaat goed dus, zeker door mijn deskundige hulp? ;) Hoe warm is t bij jullie? Jullie missen de warmste april ooit!! (niet echt goed uigezocht :P) kus jullie bewonderaar :)

• 27 April 2007 - 08:59

Tante Bep:

Lieve Sander,

Hoe gaat t met jou? Ik hoop van goed.
    Het is een heel ander leven waar je nu in zit. Het is geweldig dat je dit doet voor de arme mensen daar. Maar ik mis je heel erg op de markt, en alle klanten vragen naar je. Ook de hartelijke groeten van meneer van de Ende.
    Ik hoop dat je nog veel goed werk daar mag doen en dat je in gezondheid weer bij ons terug komt op de markt.

Hartelijke groeten, liefs en een dikke knuffel van tante Bep.

• 30 April 2007 - 17:54

Bob En Carola:

Hallo jongens. Frank ik zou graag willen weten of jullie daar ook aan touwtjespringen doen. Ik verwacht nu toch wel 100 stuks van jou. Leuke verhalen en mooie foto's. succes.