Danny Champion!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu Danny Champion!! - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

Danny Champion!!

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

06 Mei 2007 | Zambia, Kasama

wederom welkom geachte lezers! zoals jullie wel weten zijn we op de radio geweest.we hebben nu ook ons radioverslag digitaal op de computer staan. erg leuk voor thuis en later!! het ophalen van het digitale bestand liep ietsjes uit (ruim 2 uur gezeten) doordat het bestand nog even helemaal opgepoetst werd. weghalen van ruis e.d en door het uitwisselen van muziek. we hebben nu dus een berg zambiaanse muziek op de computer :D 100% ingeburgerd. na het bezoekje aan de radio zijn we snel even wat gaan eten om daarna te gaan poolen met 2 fysio's. was ook erg gezellig, zeker toen we teamplay gingen doen. uiteraard nederland tegen zambia. uitslag: dik gewonnen! we waren al klaar toen zij nog 3 ballen moesten putten voordat ze aan de laatste zwarte bal mochten beginnen. erg gezellig en daarna ons bedje in, moe en voldaan van de drukke week. de volgende dag een toer in de stad kasama gehad (eindelijk). erg leuk geweest en veel gezien. urban health center in sloppenwijk, Het voetbal stadion en vliegveld(zie foto's haha), speciale school voor gehandicapten, treinstation en verschillende markten gezien. Het onderstreepte wel weer eens de armoede die in dit land heerst. sommige huisjes waren echt heel klein en krakkemikkig. we gaan ook nog de afgelegen gebieden bezoeken dus we zijn erg benieuwd wat we daar gaan aantreffen. terug van de toer en in afwachting van de grootste happening sinds tijden in kasama! namelijk de artiest en nationale held van Zambia, danny champion!!! alleen wegelegd voor de rijkere zambianen want de entree van 20.000 kwacha. dat komt neer op zo'n 3,60 euro :O. wat een bedrag. een mooi verschil met nederland is dat iedereen hier gewoon doodleuk zijn eigen bier meeneemt naar de club. raar maar waar. in het begin ging iedereen met zijn stoeltje zitten voor het podium. (wij:hmm, gaat hier nog gefeest worden of is het een klassieke balletvoorstelling?? enkele biertjes verder en de opkomst van tha DANNY waren de stoeltjes duidelijk overbodig geworden. 1 groot knalfeest!! supergezellig en iedereen die we kennen was aanwezig. het voelde bijna als uitgaan thuis. op het feit na dat we de enige 2 blanke waren en er zambiaanse muziek werd afgespeeld. gefeest vanaf 8 uur tot half 3, tollend ons bedje in en vandaag relaxed een boekie lezen in het zonnetje. volgende week beloofd een zware week te worden met 2 focusgroups 1 op woensdag en 1 op zaterdag en de binnenkomst van de laatste interviews!! hopelijk snel weer meer nieuws en we zijn erg trots en blij met de vele meelezende fans!!! groetjes sander en frank!

• 06 Mei 2007 - 14:12

Roos:

Hey hier weer 1 van jullie grootste fans! Zien jullie er nu zo erg uit dat jullie je niet meer op de foto kunnen vertonen? Mooi vliegveld wel..less is more toch ;) gelukkig dat jullie daar niet vandaan vliegen!!

• 06 Mei 2007 - 14:13

Joke:

Yes yes, ben ik toch weer de eerste!
    Dus jullie hebben een knalfeest meegemaakt, nu zijn jullie zeker superlenig in de heupen geworden!! Dat wordt straks weer wennen aan radio 538.
    Lees maar lekker een boekie en volgende week suc6vol aan de slag.

Dikke zoen voor de kanjers van mam.
    En nog de groeten van Oma, tante Ina en Oom Arie!!!

• 06 Mei 2007 - 14:15

Joke:

Nou ok, de tweede dan. (Moet ik maar sneller typen)

• 06 Mei 2007 - 14:50

:P

• 06 Mei 2007 - 14:50

:P

• 06 Mei 2007 - 14:52

Peetoom Frans:

Ik zoek nog een artiest voor het 4e Motorhuis dames straten zaalvolleybaltoernooi in de Velserbroek op 6/10-2007. Is Danny Champion dan wat of zal ik het maar gewoon bij Danny Lukassen houden? Succes Sander en Frank en hou ons op de hoogte.

groetjes
    Frans Marianne
    Tim en Rik

• 06 Mei 2007 - 15:42

Sander B:

Zo ik lees nu dat jullie ook gewoon keihard gefeest hebben op zijn zambiaans :P kreeg je nog bananen rum ?? groetjes Sander

• 06 Mei 2007 - 19:03

Renate :

Leuk om te lezen wat jullie daar zoal beleven. Zo te zien is er nog veel te doen.
    Sander, is misschien een decubitusmatras iets ? :-)
    En... denk aan jullie werkhouding ! :-))
    Sterkte met het afstuderen... enne... niet téveel feesten hoor !
    Werk aan de winkel !!!
    Máár... véél plezier !

• 06 Mei 2007 - 20:16

Marieke En Erik :

hey mannen,

fijn om weer iets van jullie te horen. en dat alles goed gaat en dat jullie je nog goed vermaken daar! zo te lezen smaken de biertjes daar ook goed alleen slaan toch anders in als in nederland met de heineken ;)dus nu even rustig aan de kater laten zakken en dan vande week weer aan de bak.

groetjes erik en marieke

• 07 Mei 2007 - 09:36

Remco:

Hey gasten,

Nou dan zal ik me maar deze ook even bemoeien met de berichtjes :) Ik heb nu toch ff tijd over (patient kwam niet :( Het zijn natuurlijk alweer geweldige dingen die jullie meemaken. Ik hoop dat jullie er nog wat moois van maken. Succes nog en vooral veel plezier (maar dat komt wel goed zo te horen)

jullie oud klasgenoot!

• 07 Mei 2007 - 15:20

Mirjam Bast:

Ha die Frank,
    Waanzinnig leuk om zo te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt. Je bent echt in een compleet andere wereld!
    Ik nam laatst Meer-Fit een keertje over en toen had Geertje vd Berg je verhalen uitgeprint en meegenomen. Leuk he, ze leven allemaal erg met je mee.
    Groeten van heel Meerwijk, Mirjam

• 07 Mei 2007 - 21:20

Ian Kneepkens:

Frank,

goed bezig man!
    Ziet er leuk uit, have fun!

Tot de feestweek, Ian

• 08 Mei 2007 - 09:13

Carla:

vliegveld ziet er erg professioneel uit. Zeker druk verkeer daar! Jullie moeten toch maar van een ander vliegveld vertrekken!
    Kon jullie niet ontdekken op de feestfoto, had toch graag een wit hoofd gezien voor het contrast. Ben benieuwd of jullie Nederlandse danspasjes overgenomen worden net zoals de gehaktballen. Probeer ook eens tomatensoep met ballen, kennen ze ook vast niet.
    Wat is trouwens jullie favouriete Zambiaanse gerecht?

groeten uit een regen- en stormachtig Terheijden en een zonnig Frankrijk. Radboud is op cursus daar.

Carla en Radboud

• 09 Mei 2007 - 09:38

Marieke:

hey frank,

zaterdag ga ik met mama EN papa stappen. we gaan naar 2 generations. elly en mary gaan ook mee. dus dat word gezellig swingen met die ouwe lui ;)

groetjes je zus

• 09 Mei 2007 - 14:31

Houdijk R:

Hey Gastuh,

Hoe is Ut?

Sander, kreeg positieve verhalen van die dude die mee was naar Slowakije, ze hebben wel met hem kunnen lachen! Succes mister Fysio!

• 09 Mei 2007 - 17:20

Delmira En Ton:

Hallo Frank en Sander,

Wat leuk om allemaal te lezen wat jullie daar allemaal mee maken en zien. Dit neemt niemand jullie meer af deze belevenis.
    Het is wel een groot verschil met het mooie luxe leventje dat je hier gewend bent maar dat waardeer je straks weer des te meer!!!
    We wensen jullie nog heel veel mooie momenten toe en geniet ervan!!!

Groetjes vanuit de Velserbroek en tot ziens

• 09 Mei 2007 - 18:32

EllenS:

Hai Sander,

Ik ben verslaafd!

aan jullie nieuwtjes.
    Hoelang gaan jullie daar nog blijven?
    Dan moet je me later maar ergens anders van op de hoogte houden, met foto's en verhalen. 't Mag wel van de Rijswijkse markt hoor, als je maar voor mooi gekleurde mensen en omgeving zorgt.
    Tot die tijd nog heel veel succes en sterkte met de cultuurshock bij thuiskomst.
    Gelukkig zie je je familie in etappes, dan kan je daar vast aan wennen.

Groetjes,
    LL

• 09 Mei 2007 - 20:19

Elly & Paul Büller:

Hallo Sander,
    Op de verjaardag van Tante José en Tante Wil hoorden we dat jij in Zambia bent. Je ouders waren erg enthousiast en vertelden hoe jij het daar maakt, we hingen aan hun lippen, zo spannend wat jij daar allemaal beleefd. Ze hebben je site gemaild en nu zijn wij ook fans van je verhalen. Spannend, enerverend en leerzaam zo'n werk reis in zo'n ver en arm land. We genieten van je foto's en verslagen. We begrijpen dat je daar veel ervaring en indrukken op doet, zeker wat je beroep betreft. Gisteren kwam ik je vader in de Gamma nog tegen hij had wat nodig voor de tuin, dat soort zaken zijn daar in zo'n arm land niet ook niet in de grote steden, b.v. hoofdstad van Zambia.
    Hier gaat alles goed, doe veel leer ervaring op dan kom je voldaan terug van deze reis.
    Groeten Elly & Paul Büller.

• 14 Mei 2007 - 06:52

Lisette H:

Hallo mannen,

Wat maken jullie toch allemaal weer mee daar zo in het verre Zambia. Het wordt steeds gekker :P
    Ik ga snel jullie volgende verhaal lezen, want ik loop achter (oeps)

Dikke kus voor jullie beide.
    Veel liefs Lisette.