Focusgroup - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu Focusgroup - Reisverslag uit Kasama, Zambia van Sander & Frank Houdijk & Looij - WaarBenJij.nu

Focusgroup

Door: sander en frank

Blijf op de hoogte en volg Sander & Frank

10 Mei 2007 | Zambia, Kasama

Dag alle lieve leesvrienden!!!
er zijn weer wat dagen verstreken, dus tijd voor een nieuwe lap tekst met al onze belevenissen!
het begin van de week was vrijwel hetzelfde van wat we hier week na week doen! interviews binnenkrijgen en verwerken! maaaaaaaaaar... er is licht aan het eind van de tunnel, want de laatste zijn binnen. vandaar dat we deze week begonnen zijn met het voorbereiden van de Focusgroup. en vandaag was het zover. wij hadden 4 gehandicapte mensen uitgenodigd om dieper in te gaan op de barrieres die deze mensen dagelijks tegenkomen! Er kwamen zeer goede dingen naar voren, namelijk het verkrijgen van werk, het negeerd worden door de overheid en de onmogelijkheid van het verkrijgen van loophulpmiddelen. hier kunnen we zeker iets mee! zaterdag bespreken we in een 2e focusgroep (experts in disability issues) of de aangegeven problemen deels op te lossen zijn!! met het onderzoek gaat het dus UITSTEKEND!!! :D wat minder gaat is het koken :( de stroomtoevoer stokt zo nu en dan voor een uurje of 3 als het tegen zit. We worden hier dus best inventief in koken op iets anders dan een keramische of inductieplaat :P
Wij willen ook nog even aangeven dat we mogelijk het sponsorgeld gaan besteden aan het opstarten voor een fysiotherapie praktijkje! de ruimte is er al, de fysio is er al, nu alleen nog meehelpen in de materialen!
nog een leuk weetje... morgen zijn we precies halverwegen, dat betekend nog een keer zoveel van onze mooie en leuke verhalen!
groeten van een winters (25 graden) Zambia
Sander & Frank

• 10 Mei 2007 - 17:49

Carla:

Zal toch niet waar wezen dat ik de eerste ben die op jullie bericht reageer?
    Ben blij voor jullie dat het project zo voorspoedig verloopt. En wat een goed idee om een fysiotherapiepraktijk op te zetten. Door wie wordt het straks bemenst.
    Ik las in de krant dat in Zimbawe dagelijk de stroom voor een aantal uren wordt uitgeschakeld t.g.v. de boeren.
    Wie weet is dat bij jullie ook het geval.

groeten uit een nog steeds regenachtig Terheijden.

• 10 Mei 2007 - 18:08

Pim En Ellen:

Als jullie straks een fysiotherapeutenpraktijk in Zambia runnen hebben we weer eens een ander adresje voor de oudjaarsbijeenkomsten. Misschien wordt skieën dan wat lastig, maar er is vast wel een alternatieve sport te bedenken (kakkerlakkenmeppen?)
    Veel plezier

• 10 Mei 2007 - 20:10

Martin H:

He jongens,
    Wel een goed idee een fysiopraktijk op te zetten,is goede investering voor de langen termijn.
    Sterkte bij het afmaken van de onderzoeksresultaten.
    Is stuur jullie ook wel een mailtje betreffende ons programma van reis.
    Ik heb ook een waarbenjij aangemaakt voor onze vakantie, kun je ons een beetje volgen.
    we spreken elakaar maandagavond wel weer.

Martin en Annie

• 11 Mei 2007 - 07:49

Joke:

Hoi Kanjers, zo gaat ie echt geweldig zeg! Maar die fysio was er toch al alleen hield hij zich bezig met van alles behalve fysiopraktijk, dat las ik in jullie 2e nieuwsbrief, dus wat wordt er nu anders? Waarschijnlijk alle hulpmiddelen die aangeschaft gaan worden of heb ik het mis? Ga zo door jongens en wederom heeeel veel succes en werkplezier.

Kus van trotse mam

• 11 Mei 2007 - 08:23

Roos:

He helden :) Hier is zo n beetje iedereen ziek door de weersomlslag inclusief ik :S kunnen jullie niet beter hier de zieken verzorgen? :P nee hoor ik vind het echt super dat jullie dit doen!!

• 11 Mei 2007 - 09:21

Yvette:

He frankie en sander,
    Goed om te horen dat het onderzoek goed gaat, ben erg blij voor jullie. Hier gaat ook nog steeds goed. Echt wel tof als jullie fysiopraktijk op kunnen richten, jullie doen echt veel goeds daar.Toppie.
    Nou suc6 nog verder.
    xx yvette

• 11 Mei 2007 - 12:16

Nathalie:

hey guys
    goed om te horen dat het onderzoek goed loopt, nog even doorzetten en dan hebben jullie ook je papiertje.
    leuk ook om al die foto's te bekijken en jullie te volgen zo, doe ik op mijn werk tussen de patienten door.
    nou hier in nederland mis je nu niets alleen maar regen bah!!!
    succes en tot gauw naatje

• 11 Mei 2007 - 12:41

Geertje:

Hallo Frank

Bij de Meerfit-groep wordt het steeds grappiger met de verslagen uit Zanbia.
    Het is nu van: mag ik van de serie : Zambia,waar ben je nu, aflevering?, dan krijg jij van mij, afl.? Er was al bijna stijd over, goed dat toen de les begon.
    Ik heb ze nu maar 2 x uitgedraaid.
    Het leuke is dat zelfs nieuwe deelnemers, die jij (nog) niet kent, in de ruilhandel meedoen.
    Ik moet zeggen, het is ook zeer interessant om te lezen wat jullie daar meemaken, op onderzoekgebied, maar ook in de vrije tijd. Een volledig andere wereld.
    Zondag ga ik voor bijna 3 weken naar Ghana (mijn nichtje (universiteit Wageningen)is daar bezig met haar afstudeerproject 'voeding en gezondheid' bij lagere school kinderen.
    Ik ga vast mijn koffer pakken.

Ook de hartelijke groeten van de Meerfit-groepsleden en hou je haaks.

Geertje van den Berg

• 11 Mei 2007 - 15:18

Marijke:

Hoi Frank en Sander.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie, en de foto's maken het nog leuker!
    Vooral jullie kookkunsten zijn mooi in beeld gebracht, wat stond er op het menu gekookte horloge???? Ook bij de bakker is veel keuze zie ik, vierde plank derde van links die lijkt me lekker. :)
    Hé geniet er nog lekker van en succes verder.
    Groetjes Marijke

• 12 Mei 2007 - 10:20

Roos:

Ja idd Sander, wat doet dat horloge boven het vuur? Je mag ook wel gewoon zeggen dat je m niet leuk meer vindt :P KUS p.s mooie combi sokken in sandalen hihi

• 12 Mei 2007 - 13:03

Joke:

Ach Roos, dat zie je nou verkeerd, hij laat zien hoe groot die pan is vergeleken met z'n "rolex".En ja, die sokkencombi!! Maar tis daar maar 25gr.:)
    (Frank let op je kleding tijdens de fotoshoot, ze houden hier alles in de gaten)
    Liefs mam

• 12 Mei 2007 - 18:49

Bram:

Frank! vanavond 21:00 bij Steffan, Robin is bob en we gaan naar Shuffle.. als je opschiet ben je nog op tijd!

Groeten je homies

PS als je het niet redt is het ook goed.. kussen vanuit hier!

• 14 Mei 2007 - 07:00

Lisette :

Ja Roos,
    Je hebt gelijk met de sokken in de sandalen. Sander, HET KAN NIET!!! Of is het hipper de pip in Zambia.
    Roos bereid je je alvast goed voor op het wedeerzien van Sander als ingeburgerde Zambiaan met korte broek, kniekousen aan en zijn sandalen???
    Hihihi LOL :D

kiss Lizzy

• 14 Mei 2007 - 09:40

Roos:

hahaha inderdaad! :O er bestaat zeker geen modepolitie in zambia? ;) nee hoor het gaat natuurlijk alleen om jullie goede daden met of zonder sandalen :D

• 14 Mei 2007 - 14:22

Roos:

Maar sander je bent natuurlijk nog steeds even knap! :D ik zal je niet meer plagen.

• 14 Mei 2007 - 18:46

Ben:

Dames jullie kunnen alleen maar praten over de sokken, vraag je je nou niet af waarom?
    Denk eens aan de vele kakkerlakken en de muggen volgens mij zouden jullie een bourka dragen tegen al dat ongedierte

• 14 Mei 2007 - 20:13

Roos:

nee hoor daar kunnen we best tegen. + het was een grapje

• 17 Mei 2007 - 08:29

Lisette:

Ja Sander,

Het was een grapje.
    Natuurlijk missen we je en houden we heel veel van je. We willen je zo graag knuffelen!!!

Love & mis you